середа, 6 травня 2020 р.



 Настільна гра "Пляцок"


Настільна гра "Пляцок" або її називають "Лепешка". У грі відпрацьовується досвід взаємних звинувачень, важливих вибачень, висловлювань подяки і прохання про допомогу. Гравці вчаться справлятися з гнівом соціально-прийнятним способом, а неприйнятна поведінка карається. Гра допомагає учасникам усвідомити і опрацювати тему меж.

Одна із ігор в яку можна грати з 5-ти річного віку, тому ідеально підходить для сім'ї. Також ігрове поле можна виготовити самому. Все залежить від кількості учасників.

Вам знадобиться:
✔️Ігрове поле розміром 54*54 см (картон, ватман і т. д.)
✔️ Кольоровий папір для клітинок- будиночків, для кожного учасника свій колір. Також якийсь колір що буде зазначати старт, та колір для хмаринки трансформації "Небо - людей".
✔️Пластилін такого ж кольору як клітинки будиночки.
✔️Ігровий кубик.

Квадратними або прямокутними шматочки зазначених кольорів на полі будуємо "доріжку".
Мета гри - першим прийти до кінцевого пункту (на блакитну хмарку ). Гюнтер Хорн, автор цієї гри, назвав це поле "Небо людей". Потрапити туди можна тільки пройшовши всі клітинки-будинки на ігровому полі.
⠀Сам же процес гри часто затягує настільки, що забувається формальна мета, а справжньою метою гри стають живі відносини учасників один з одним, з'являється поняття цінності свого будинку.
⠀Гра проводиться за такими правилами: спочатку кожен учасник ліпить з пластиліну свою фігурку, його ігрова фішка. Старт гри починається на полі "Хлів" або "Старт" в нижньому лівому кутку поля. Гравець є одночасно власником всіх полів того ж кольору, що і його фігурка, це його «будиночки». Гравці по черзі кидають кубик і переставляють свої фігурки-фішки через відповідну кількість полів-будиночків.
⠀У грі "Пляцок", як і у всіх соціальних іграх Гюнтера Хорна, першим ходить наймолодший з гравців. Він кидає кубик, робить хід і потрапляє, як правило, в чужий будиночок. Господар поля може звинувачувати учасника що потрапив у будиночок без дозволу або є якийсь вчинок, наприклад, "ти поводився занадто шумно", або "ти ображав...".
⠀Після цього звинувачення власник фішки повинен відповідним чином вибачитися за свого фішку-чудика або запропонувати виправити скоєне. Також є варіація у правилах, коли прийшовши в будиночок гість має вмовити господаря впустити його у свій будинок. При цьому господар будиночка може поставити деякі умови, наприклад, не смітити, не шуміти, виконати якесь завдання і т.д. Якщо власник будиночка задоволений поведінкою гостя, його вибаченням за вчинок або відшкодуванням, то гість залишається в будиночку безкарно. Якщо ж гість порушив встановлені господарем правила - господар може покарати його, ляснувши по фігурці, зім'явши її або як завгодно змінивши її форму.
Він може також одним ударом зім'яти її в «пляцок». Якщо ціла, неушкоджена фігурка потрапила на своє поле, вона може прикрасити себе, змінити себе, відпочити. Пошкоджена, поранена фігурка не має права проходити повз свого будиночка, вона зобов'язана там зупинитися і залікувати рани. Гру можна проводити кілька разів, змінюючи героїв, міняючи їх характери, встановлюючи додаткові правила (придумуючи правила поведінки на порожніх незайнятих будиночках).


Немає коментарів:

Дописати коментар

Тиждень психології. П'ятниця 26.04.2024 "Резильєнтність наче парасолька, яка тримає нас більш-менш сухими від дощу, в той час як ми продовжуємо йти вулицею"

"Резильєнтність наче парасолька, яка тримає нас більш-менш сухими від дощу, в той час як ми продовжуємо йти вулицею" "Життєст...