субота, 30 березня 2019 р.


Квест –гра «Подолаємо  конфлікти  дружним  класом»

Мета:  
формувати  почуття  толерантності, стриманості, уникаючи конфліктних ситуацій;
розвивати уміння запобігати конфліктам розвивати комунікативні здібності;
виховувати найкращі людські риси: дружелюбність, товариськість, відповідальність.
План проведення квесту :    Об’єднання в команди.
                  Старт.  Оголошення теми, мети гри.
Прийняття правил гри:
-         Працювати в команді;
-         Почути кожного;
-         Говорити коротко і по черзі;
-         Бути активним і позитивним.
Зупинка   «Народна творчість»
Ведучий.
В усі часи і в усіх народів дуже високо цінувалась дружба, дружні стосунки між людьми. «Хто не шукає дружби з близькими, той собі заклятий ворог» , – писав у 12 столітті  Шота Руставелі, відомий грузинський письменник. В українській народній творчості є багато приказок, прислів’їв про дружбу, її цінність.
Завдання : з’єднати половинки прислів’я , пояснити  його значення,

Річ краще нова,                                а дружба – стара.
 Дружба та братство –                            найбільше багатство.
Людина без друзів, -                               що дерево без коріння..
Лагідні слова роблять приятелів,  а гострі слова –   завзятих                ворогів.
Яку дружбу заведеш,                              таке життя і проведеш.
Ведучий. Український народ через свій досвід в прислів’ях вчить нас цінувати дружбу і дружні стосунки в спілкуванні між собою.
(Команди  отримують  пазл зі словом «Цінуй!»)
Зупинка «Пошукова»
Ведучий.
Кожній людині в житті потрібен друг. Коли його нема, то людина прагне його знайти. Багато оголошень можна знайти в газетах, в інтернеті про те, що людина шукає друга  чи просто однодумців. Що пишуть в таких оголошеннях?
Завдання 1. Скласти  оголошення «Шукаю друга». Що можна написати в оголошенні, щоб людина  відгукнулась? (Текс оголошення складається командою. Оголошення не повинно бути великим).
(Вивішування оголошення  на стіні Учасники підходять до стіни оголошень. Якщо оголошення привернуло  увагу учасників гри, то на ньому робиться позначка)
Ведучий.
-         Чому саме це оголошення привернуло вашу увагу?
-         Що чекаємо від людини, яку хочемо собі в друзі?
-         Чи варто вимагати від друга якостей, якими самі не володіємо?
Завдання 2. Вправа «Я- друг»
Складіть свою характеристику як друга. Відмітьте ступінь позитивної якості за 5-бальною оцінкою.
Добрий – 5 4 3 2 1
Вірний -  5 4 3 2 1
Щедрий – 5 4 3 2 1
Розуміючий – 5 4 3 2 1
Безкорисний – 5 4 3 2 1
-                    Якщо ви були  відверті, то ви можете побачити, які якості для міцної дружби вам необхідно розвивати.
(Команди отримують пазл зі словом «Зміцнюй!»)
Зупинка  « Зупинись! Подумай!»
Ведучий.
Завдання 1.Кожна команда  визначає , які правила взаємостосунків між дітьми у вірші порушили учні. Визначити кількість порушень.
Хіба це клас?
Нема ні миру, ні любові —
Розтанули і зчезли вмить.
Розбив Віталик носа Вові,
І той заплаканий стоїть.
Замазали весь зошит Галі,
Погане слово хтось сказав.
Пішла біда гуляти далі...
Хтось Колі ручку поламав.
Скубнули Таню за косичку,
Вона ображена мовчить,
З книжками скинули поличку,
Ну як в такому класі жить?
Де хлопці і дівчата б'ються
І прозиваються весь час.
Де над бідою всі сміються...
Скажи мені, хіба це клас?
Завдання 2.Моделювання  ситуацій.
(На екрані різноманітні ситуації.  Дітям пропонується уявити, якби вони повели себе в тій чи іншій ситуації.
1.     Якщо б я образив свого друга, то я …
2.     Якщо б мій товариш отримав кращу оцінку, то я…
3.     Якщо б мій друг образив мене, то я…
4.     Якщо б мій друг перечепився за стілець і впав, то я…
5.     Якщо б у мене були цукерки, то я…
6.     Якщо б мій друг зламав  мою іграшку , то я…
7.     Якщо б мій друг розповів мені  секрет, то я…
8.     Якщо б я побачив , що мій друг хоче когось образити, то я…
9.     Якщо мій друг не вміє розв’язувати задачі, то я…
( Команди отримують пазл зі словом «Дбай!»)
Зупинка « Творча»
Завдання1.Моделювання  дружби в класі.
Ведучий.
– Зараз  вам необхідно змоделювати дружний колектив класу.
– Як ви уявляєте дружбу в своєму класі?
 (При створенні проекту можна вербально описати або намалювати розуміння дітьми дружного класного колективу)
Презентація проектів.
Зупинка «Наші правила»
Скласти «Правила дружби і товариства»
Завдання 1.Кожна команда, спираючись на свій проект , формулює правила дружби в класі. (2-3 правила);
    Завдання 2. Із запропонованих правил вибрати ті, що є, на думку команд, правилами дружби і товариства. Правила ,що не включили в перелік можна переробити
-         Бути чесним з другом.
-         Ображатися на друга за помилки та ненавмисно спричинені неприємності. (Не ображатися на друга за помилки та ненавмисно спричинені неприємності.
-         Бути щедрим з другом.
-         Вимагати від друга   якоїсь  послуги за свою послугу. ( Не вимагати від друга   якоїсь  послуги за свою послугу).
-         Виконувати за друга необхідні справи.
-         Давати  другові  списувати   домашні завдання.
-         Захищати  один одного  від  образ.
-         Вигадувати  разом цікаві ігри.
-         Вміти поступатися один одному.
-         Довіряти один одному.
-         Щиро радіти успіхам один одного.
-         Прикриватися другом  в неприємних ситуаціях.
 (Команди отримують пазл зі словом «Пам’ятай»)
Зупинка  «Кінцева»
Ведучий.
      Чи сподобалось вам працювати в командах?
      Чи завжди у вас все виходило? Чому?
      У якої групи все виходило? Чому?
      Яка група не справилась з завданням? Чому?
      Що  найважливішим було сьогодні ? ( Складання пазлів)


Немає коментарів:

Дописати коментар

Тиждень психології. П'ятниця 26.04.2024 "Резильєнтність наче парасолька, яка тримає нас більш-менш сухими від дощу, в той час як ми продовжуємо йти вулицею"

"Резильєнтність наче парасолька, яка тримає нас більш-менш сухими від дощу, в той час як ми продовжуємо йти вулицею" "Життєст...