пʼятниця, 22 лютого 2019 р.


ДОРОГА  В  5  КЛАС

Мета: виявлення рівня психологічної готовності дітей до переходу на навчання до середньої школи,формування вмінь,навичок,необхідних для успішної адаптації до умов середньої школи.
І.Вступна частина.
1) Вправа на самопредставлення,створення доброзичливої атмосфери «Фраза» ( «Я хочу  сказати тобі, що сьогодні ти ...)
2) Правила роботи на занятті.Обговорення  та пийняття правил.
-         бути толерантним;
-         бути активним;
-         говорити коротко і по черзі;
-         бути позитивним;
   ІІ. Основна частина.
1)    Вступне повідомлення.
             Сьогодні нам треба зібратись в дорогу. Куди?!..До 5 класу.Зазвичай люди, збираючись у дорогу,складають валізу. У валізу збирають речі, які варто взяти з собою,тобто знадобляться в дорозі.Сьогодні ми і спробуємо з вами зібрати валізу речей,які необхідні будуть в 5 класі. Як ви думаєте,що ж потрібно буде в 5 класі.
( Діти називають різноманітні речі, ведучий фіксує на фліп-чарті)
Ви назвали багато різноманітних речей, які будуть необхідні в  5 класі.
Крім названих вами речей, у валізу необхідно покласти і незвичайні речі,які не можна потрогати,відчути, вони є найважливішіми- це вміння, особистісні якості кожного з нас і класу в цілому,які допоможуть вам справлятися з можливими труднощами,щоб жилося цікаво і весело.
Вам треба пройти через низку випробувань,які допоможуть з’ясувати, що допомагає людині долати перешкоди ,досягати певної мети.За кожне правильно виконане завдання ви отримаєте пазл, на якому і буде зазначено та риса чи ті вміння,які допомогли справитися з завданням.
Завдання 1.
Мета: формування зосередженості, уміння орієнтуватися в просторі, самоорганізації.
             Перш ніж вирушити в дорогу, кожен мандрівник чи подорожуючий складає маршрут свого руху. Вам теж перед дорогою треба прокласти маршрут, за яким будемо рухатись. Вам необхідно вибрати 6 «картографів», які будуть прокладати схему шляху нашої подорожі. (Можна всім бажаючим малювати схему, але оцінюється 6 обраних. Учням роздаються аркуши паперу в клітку.Ведучий диктує напрямки руху: прв. – праворуч, лвр.-ліворуч, ввх. –вверх, внз. – вниз))
-         3 прв., 2 ввх., 2прв., 3 внз., 3 прв., 5 ввх., 2 лвр., 3 ввх., 5 прв.,2 внз., 2 прв., 3 ввх., 2 прв.,2 внз., 3 ввх., 2 прв.,3 внз.,2 прв.,3 ввх.,2 прв., 3 внз., 2 прв.,3 ввх., 2 прв. ( продовжити  самостійно повторюваний відрізок маршруту)
(Дане завдання допоможе з’ясувати наскільки діти вміють працювати за інструкцією, наскільки уважні,зосереджені,орієнтуються в просторі тощо)
-         Діти, які ж риси нам допомогли справитись з завданням ( уважність, зосередженість і т.д). Всі ці риси надзвичайно важливі.Де вони нам можуть знадобитися?
(Діти отримують  3 пазли  пазл з рисами : уважність, відповідальність, довіра.)
Завдання 2. Навички спілкування. «Хто це?»
Мета: Формування вміння уважно ставитися до отоючих.
           Учням пропонується намалювати свій автопортрет, а на звороті написати 5 особистих характеристик ( чим захоплюєшся, як навчаєшся, який характер,  з ким дружеш і щось ще на вибір).Коли всі виконають завдання ,роботи збираються . Наступне завдання – за названими характеристиками визначити «автора».
- Чи важко було здогадатися?
- Що допомогло здогадатися?
- Яка наша особиста риса допомогла здогодатися? ( Інтерес до інших, вміння спілкуватися з оточуючими)
(Діти отримують  пазл з рисою : вміння спілкуватися.)
Завдання 3. Згуртованість класу.  «Крушіння корабля».
Мета: набуття конструктивних форм поведінки та нового досвіду спілкування.
         Ігрова  ситуація: ваш корабель затонув,але вам пощастило врятуватися і залишитися у човні посеред океану.  Необхідно обрати найнеобхідніші речі та врятуватися  з їхньою допомогою. Учні працюють в групах. Група презентує свої напрацювання ,обгрунтовуючи свій вибір.
Все, що у вас є  - це:
1).  ліхтарик;
2).  канат 3 м;
3).  плитка шоколаду;
4).  москитна сітка;
5).  радіоприймач;
6).  динаміт;
7).  каністра з питною водою;
8).  вудочка;
9).  каністра з бензином;
 10). лупа
Обговорення.
-         Чи важко було справитися з завданням?
-         Що допомогло прийняти рішення?
-         Чи дослухалися до думки кожного?
-         Кому в групі ви довіряли приймати рішення?
(Діти отримують 3  пазли з рисами : дружба, повага,  вміння дослухатися до інших)
Завдання 4. Інтелектуальне.
Мета:подолання стереотипності мислення,розвиток уяви.
1).«Загадкові літери»
В М С К 
Учням пропонується придумати речення так, щоб перше слово починалося на
літеру В, друге – М, третє – С, четверте – К.(Слайд)
2) «Чудові фігури»
Учням пропонується намалювати три різних фігури чоловічків,використовуючи лише коло, трикутник, прямокутник.(Слайд)
- Діти, які вміння, риси особистості допомогли справитися з цим завданням?
( Вміння мислити, лексичний запас , уява – навчальні вміння)
(Діти отримують  пазл з рисою : навчальні вміння.)
Завдання 5.  Впевненість у собі. «Моє ім’я».
Мета: підвищення самооцінки учня , відчуття своєї індивідуальності та особливості.
Написати на аркуші своє ім’я великими літерами  і навпроти кожної літери написати те,що характеризує тебе ( слова мають починатися на відповідну літеру імені або ця літера є в будь-якому слові твердження)(Слайд)
 (Діти отримують  пазл з рисою : самоприйняття.)
Завдання 6. Креативність.
Мета: розвиток навичок творчого вирішення завдань.
1). «Перетворіть у зображення».Учням пропонується кожний малюнок перетворити на зображення.(Слайд)

2). «Що б ви запитали?».Учням пропонується придумати запитання до зірки, що на небі, до учнівського зошита, до когось/чогось; кому/чому вони самі хотіли задати запитанн
(Діти отримують  пазл з рисою : креативність)
ІІІ. Заключна частина.
-         Ми пройшли шлях, який  допоміг нам зясувати , що необхідно знати,якими вміннями і навичками володіти, щоб бути успішними на новому етапі шкільного життя.
Рефлексія.
1.Що нового ви для себе дізналися?
2. Яка інформація  справила на вас найбільше враження?

3.Які висновки ви для себе зробили?

Презентація
https://docs.google.com/presentation/d/e/2PACX-1vQea2pL6biPG_FLznLVjY5sP3lregttJSH6Osq9Rsk6YXPAUmJXP464rlXzHiVWIu-emp3IVwB1hZVK/pub?start=true&loop=false&delayms=3000

Немає коментарів:

Дописати коментар

Тиждень психології. П'ятниця 26.04.2024 "Резильєнтність наче парасолька, яка тримає нас більш-менш сухими від дощу, в той час як ми продовжуємо йти вулицею"

"Резильєнтність наче парасолька, яка тримає нас більш-менш сухими від дощу, в той час як ми продовжуємо йти вулицею" "Життєст...